Framtid i Jokkmokks kommun

Det skymmer fortfarande.

Kategori: Framtid i Jokkmokks kommun

En av de åtalade för för Kallakhändelserna, Adam Ekengren, säger så här om Jokkmokk och oss som bor här i Jokkmokk i en intervju i Oddasat idag. 

"Motsättningarna har alltid funnits men nu har de kommit till ytan. Nu vet folk var de har varandra.
Jag tror att det här är bättre än innan, när folk gick omkring och höll inne med vad de tyckte och inte vågade tycka nånting.
Motsättningarna har alltid funnits här men nu har de kommit upp till ytan."

Givetvis finns det en hyllningskör som står bakom det uttalandet också.

Men som jag skrivit tidigare. Jag är glad över att jag ser skillnaden mellan människor med öppen Jokkmokkssjäl och de själlösa nya kolonialisterna som alltid vill förringa oss.
 
Och han verkar lycklig i sin värld över att det blivit konflikter mellan människor istället för att vi tillsammans gör någonting positivt för Jokkmokk.

Det får mig att vädra en annan av mina fördomar som nu också kanske är som bekräftad.

Människor som alltid vet vad som är bäst för Jokkmokk ska man akta sig för. De använder falsk matematik

Roland Boman i Framtiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: