Framtid i Jokkmokks kommun

Flaggor och symbolik.

Kategori: Framtid i Jokkmokks kommun

Alla har ju sett bilden på den samiska flaggan på backen med en fot som trampar på den. Ingen trevlig bild fylld med symbolik.
 
Idag var jag upp och tittade på ockupationen i Kallak och tog några bilder. Och när jag kommer hem och lägger in den här bilden ser jag vad jag inte tänkte på när jag tog kortet.
 
Och idag fanns inga poliser där. Men nog måste det vara lätt att ta ett steg bak och trampa på en flagga som man inte ser som redan halvligger i riset i dikesrenen.
 
Varför lägger man överhuvudtaget flaggorna på backen? Och vem gör det? De ska ju upp så de syns.

Roland Boman i Framtiden.

Kommentarer

  • jokkmokksframtid.blogg.se/kontaktaoss säger:

    Den här bilden är tagen igår onsdag. I det nya ockupationslägret. Alltså flera dagar efter polisinsatsen

    Roland Boman

    2013-08-01 | 18:30:39
    Bloggadress: http://jokkmokksframtid.blogg.se/kontaktaoss/

Kommentera inlägget här: